Rakan Blogger

Wednesday, April 27, 2011

Minggu Ujian 2 Dalam Penggal 1

Ujian adalah penilaian terhadap kemampuan murid - murid kita memahami apa yang mereka pelajari sepanjang pengajaran dan pembelajaran di dalam kelas. Selain itu, menguji tahap keupayaan mereka dalam menguasai semua mata pelajaran yang diajar. Bagi guru pula, masa inilah mereka tahu siapa murid yang rajin dan murid yang kurang rajin di dalam kelas.

Ujian di sekolah saya berlangsung selama 3 hari. Saya pula bertugas untuk menjaga beberapa kelas sepanjang ujian ini berlangsung. Melihat gelagat anak - anak murid saya, teringat  masa dulu seusia mereka. Tekun dan cermat menjawab beberapa soalan. Kalau tidak dapat menjawab, saya terus tutup kertas soalan dan tidur. Tidak bersedia untuk menghadapi ujian. Hehehehe

Semasa saya menjaga kelas, saya sempat mengambil gambar. Jom kita lihat gelagat mereka :





2 comments:

maszull said...

assalamualaikum kancil...anak2 yg akan dewasa nanti menjadi seorang yg berjaya hendaknya...:)

Kancil 8349 said...

Maszull :

Waalaikumsalam mama,

betul tu mama

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...