Rakan Blogger

Sunday, January 30, 2011

Seperti Kacang Lupakan Kulit

Mungkin perkataan ini lebih sesuai saya tujukan kepada individu - individu yang lupa siapa kawan siapa lawan. Ataupun ada lebih sesuai lagi dari ini. Sebenarnya, saya betul - betul kecewa apabila seorang kawan saya temui baru - baru nie kelihatan seperti tidak kenal akan diri saya. Seperti orang asing, orang yang tidak dikenali walaupun kita menyapa dan memberi salam.


Terdetik di hati saya, mengapa dia buat saya macam tu. Apa salah saya sebenarnya? Saya mencari jawapan sendiri. Bukan setakat dia malah bebudak yang pernah saya didik dan asuh pun macam tu. Mungkin juga status saya yang sudah beristeri? Mereka beranggapan saya bukan kawan mereka. Kolotlah pemikiran macam nie. Lainlah kalau saya nie kaki mengusik, kaki mengurat dan segala kakilah....niat masih sebagai kawan..

Ndak salah kalau setakat menjawab sapaan kawan dan bersembang @ berborak bertanya khabar. Ini berlalu macam ndak kenal kawan. APA NIE?...Sampai terdetik di hati saya, orang yang kita tak tolong langsung boleh kenal kita berbeza orang yang kita tolong...langsung tidak kenal kawan. Patut pun ramai yang malas buat baik, ini jadinya...

Apapun saya meluahkan rasa ketidakpuasan hati saya dan mungkin kamu akan mengalami apa yang saya alami. Sebagai kawan, saya kecewalah dan saya berharap tidak akan berjumpa kawan seperti ini lagi. Kalau saya jumpa mereka nanti, wat bodoh je.Daripada saya sakit hati melihat mereka.


4 comments:

Nilam suhana said...

hurm.. bila baca entri nih, tiba2 saya teringat, yang dulu saya pernah x menoleh bila seorg kawan lelaki memanggil saya.. hurm.. kesalnya.. mungkin dia anggap saya sombong.. tapi sebenarnya saya sangat ,malu pada masa itu... hurm.. kalau la saya berpeluang jumpa dia lagi.. saya akan membalas panggilannya..:)

sabar ye cik kancil..:)

Kancil 8349 said...

Permata Biru : entahlah geng...sebenarnya memang kecewa ketika tu..namun apa boleh buat...kita bukan artis...

maszull said...

salam kancil...betul tu org mcm ni x boleh ditolong sepatutnya....

manusia ni x lepas dr sikap yg buruk begitukn...

sedih kalau diperlakukn begini dan mama pun pernah alami nasib yg begini dulu...

Kancil 8349 said...

Maszull :

salam mama,
siapa2 pun sedih mama...tapi itulah...mereka ndak ingat jasa kita. bukan mengungkit tapi luahan rasa kecewa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...